O nas

Misja i wartościStatutRegulaminOpis żłobka Żywienie

Misja i wartości

MISJA:

Mądrze wspierać i rozwijać małego człowieka, aby poprzez poznawanie i doświadczanie otaczającego świata stał się szczęśliwym dorosłym!

NASZE WARTOŚCI:

1. Pasja do nauczania

  • tworzymy autorskie projekty

  • pracujemy w oparciu o zasoby dziecka

  • rozwijamy kreatywność i wyobraźnię

  • wdrażamy innowacyjne metody edukacyjne

2. Odpowiedzialność

  • diagnozujemy potrzeby edukacyjne, społeczne i emocjonalne oraz wskazujemy rozwiązania

  • jesteśmy współodpowiedzialni za rozwój i wychowanie młodego człowieka

  • tworzymy indywidualne programy rozwoju

  • dajemy solidne podstawy rozwoju dziecka

  • rozmawiamy i informujemy rodziców o postępach dziecka

3. Bezpieczeństwo

  • stosujemy zdrowe zasady żywienia

  • posiadamy przestronne i nowoczesne wnętrza, certyfikowane zabawki i pomoce edukacyjne

  • zapewniamy stałą opiekę wykwalifikowanej kadry

4. Szacunek

  • doceniamy różnorodność i indywidualność

  • szczerze mówimy o potrzebach

  • uczymy empatii i rozpoznawania emocji

  • jesteśmy ordownikami (Nonviolet Communication)

Dzieci i ich potrzeby są dla nas inspiracją do działań. Robimy wszystko, żeby naszym podopiecznym zagwarantować bezpieczne, szczęśliwe dzieciństwo i prawidłowy rozwój. Chcemy zapewniać najlepszą, profesjonalną obsługę, być ekspertem w swojej dziedzinie, darzonym pełnym zaufaniem dzieci i rodziców.

Opis Żłobka

Żłobek „Magiczny Świat Malucha” przeznaczone jest dla 20 dzieci w wieku od 12 miesięcy do 3 lat w uzasadnionych przypadkach do 4 lat. Nowy budynek został starannie przystosowany do potrzeb maluszków, co zapewnia bezpieczeństwo naszych podopiecznych. Żłobek wyposażone jest w zaplecze kuchenne, węzeł sanitarny, kącik relaksacyjny, szatnię oraz 2 przestronne sale. Dzieci korzystają również z 87 metrowej sali gimnastycznej oraz sali doświadczania świat. Zarówno w ciepłe i chłodniejsze dni na nasze pociechy czeka ogródek, w którym mogą się bawić na świeżym powietrzu.

W „Magicznym Świecie Malucha” meble rozmieszczone są w taki sposób, aby tworzyć kąciki tematyczne, w których znajduje się materiał rozwojowy z różnych obszarów rozwoju dziecka:

  • kącik ćwiczeń dnia praktycznego,

  • kącik językowy,

  • kącik z pomocami do rozwoju koordynacji  oko-ręka,

  • kącik plastyczny,

  • kącik muzyczny

  • kącik zabawkowy

Ponadto sale są wyposażone w:

  • klimatyzowane sale

  • lustra weneckie, które pozwoli zarówno psychologowi jak i rodzicom obserwować dzieci bez ich rozpraszania,

  • duże okna, które zapewniają odpowiednią ilość światła dziennego,

  • meble odpowiednie do wieku i wzrostu dziecka, sprzyjające prawidłowemu rozwojowi,

  • kącik relaksująco-wyciszający, gdzie będą czytane bajki, opowiadane historie, puszczane piosenki itp. oraz niezbędne pomoce dydaktyczne i różnorodne zabawki

  • JESTEŚMY JEDYNYM ŻŁOBKIEM W RZESZOWIE, KTÓRY PROWADZI REGULARNĄ DEZYNFEKCJĘ POMIESZCZEŃ PRZY UŻYCIU OZONATORA POWIETRZA.

Zapraszamy do poznania naszego Magicznego Świata, w którym Maluchy czują się jak w domu J

Żywienie

W naszym Żłobku wspieramy dzieci w samodzielnym decydowaniu o tym ile i co zjedzą. Zależy nam, aby dzieci były najedzone, a nasze posiłki smaczne i zdrowe. Chcemy aby dzieci uczyły się odpowiedzialności i decydowania o sobie. Staramy się, aby decyzje podejmowane przez dziecko były adekwatne do jego wieku i jego indywidualnych potrzeb.

Zwracamy również uwagę na to, ile dziecko zjada w ciągu dnia, zachęcamy do jedzenia i próbowania nowych potraw. Zależy nam, aby dzieci umiały rozpoznać naturalny moment nasycenia. Jest to istotne w aspekcie przeciwdziałania zaburzeniom żywieniowym.

Opracowane zasady spożywania i podawania posiłków, które wprowadzamy, mają nam w tym pomóc. Ważne jest, aby to był łagodny i zaplanowany proces. Chcemy wspierać dzieci w tym, aby jadły i stopniowo przyzwyczajać je do zdrowych praktyk.

Nauka wdrażania do samodzielnego decydowania jest zaplanowana i dostosowana do wieku. Z czasem dzieciom coraz łatwiej będzie zorientować się ile i kiedy chcą zjeść tak, aby odczuwać sytość.

Ponadto na bieżąco monitujemy – co dzieci chętnie zjadają, a co nie – i będziemy wprowadzać stosowne modyfikacje z porozumieniu z dietetykiem.

Rekomendujemy

  • zachęcanie do próbowania różnych potraw

  • wdrażanie do samodzielności

  • wdrażanie do autonomicznych decyzji dziecka

  • uczenie odpowiedzialności

  • uczenie rozponawania uczucia sytości

  • akceptowanie odmowy dziecka

  • celebrowanie spożywania posiłków

Przykładowe komunikaty kierowane do dzieci:

  • To jest ważne by jeść regularne posiłki, dzięki temu nie będziesz odczuwał głodu.

  • Sprawdź czy masz jeszcze ochotę coś zjeść.

  • Teraz jest czas jedzenia, zobacz na co jeszcze masz ochotę.

  • Zanim pójdziesz, chciałabym, abyś zjadła tyle i żebyś była pewna, że już się naprawdę najadłaś.

  • A może chciałabyś spróbować? Sprawdzić, czy będzie Ci smakowało, czy nie.

  • Widzę, że na talerzu zostało Ci jeszcze np.; mięso.  Czy jesteś gotowy to zjeść?

  

Unikamy

  • szantażu emocjonalnego

    Jeśli kochasz mamusię, to zjedz to dla niej.

  • warunkowania

    Jak zjesz obiad to dostaniesz coś fajnego.

    Jeśli nie zjesz obiadu to nie będziesz mogła się bawić.

    Dopóki nie skończysz to nie odejdziesz od stołu

  • wywoływania poczucia winy

    Na świecie dzieci głodują, a Ty nie chcesz jeść.

  • zmuszania i decydowania za dziecko

    Musisz to zjeść i bez dyskusji!

  • manipulowania

    Jak chcesz być zdrowy to musisz zjeść surówkę.

    Grzeczne dzieci zjadają warzywa.

  • przynoszenia i spożywania słodyczy, dopuszczamy słodycze w dniu urodzin w rozsądnych ilościach

Korzyści dla dziecka

  • rozwój umiejętności samodzielnego spożywania posiłków

  • rozwój umiejętności podejmowania decyzji co i ile zjem

  • umiejętność dostosowywania wielkości posiłków do indywidualnych potrzeb

  • nauka brania odpowiedzialności za swoje decyzje

  • nauka zasad zdrowego żywienia

  • nauka zasad higieny spożywania posiłków

  • nauka zasad zachowywania się przy stole

  • nauka celebrowania spożywania posiłków

  • przeciwdziałanie zaburzeniom związanym z odżywaniem

  • przeciwdziałanie otyłości, anoreksji, bulimii itd